El ball de la civada!!

Aquesta cançó popular catalana que està relacionada amb les feines del camp, ens serveix per encapçalar aquest post dedicat a aquest cereal tan nutritiu i versàtil.

👉Es pot prendre com a musli, porrige, sopa, crema… i serveix tant per esmorzar com per dinar, berenar o sopar, i fins i tot es pot prendre aigua de civada per reforçar el nostre sistema immune.

👉Consumit des de l’antiguitat i molt comú en l’alimentació dels països nòrdics, cada vegada és més freqüent veure’l integrat en la nostra dieta mediterrània.

👉I no és d’estranyar! Si volem menjar bé i de forma nutritiva, l’hem de tenir molt present i incorporar-lo a la llista dels nostres aliments habituals.

👉La civada és un cereal que no només ens proporciona molta energia i vitalitat, sinó que, a més, té una gran quantitat de propietats terapèutiques.

✔️És un cereal ric en hidrats de carboni, fibra, proteïnes, vitamines, minerals (com el silici, el zinc, el calci, el ferro i el iode).

✔️Té molts beneficis per a la nostra salut: entre els més destacats hi ha el fet que és fàcil de digerir i que protegeix la paret intestinal; resol problemes digestius (com la gastritis, els gasos o el restrenyiment), equilibra el metabolsime, enforteix el cor…

👉Si voleu començar a provar les seves múltiples facultats, poder optar per incorporar la civada en els vostres esmorzars fent un #porrige de civada.

L’esmorzar més energètic!

Només clar bullir els flocs de civada durant pocs minuts, amanir-los amb les espècies que més t’agradin (com cacau o canyella) i, un cop s’aconsegueixis una pasta homogènia, acompanyar-lo de toppings com poden ser fruita o fruitssecs.

A Alimara en tenim a granel!