fbpx

La vitamina C i els seus beneficis

La vitamina C o també coneguda com a àcid ascòrbic, és un micronutrient hidrosoluble que es troba a certs aliments, un dels més coneguts és la taronja.

Un dels grans poders de la vitamina C és el seu poder antioxidant, que ajuda a protegir les cèl·lules contra els danys causats per radicals lliures.

El cos necessita la vitamina C per sintetitzar el col·lagen, també és necessari per facilitar l’absorció de ferro. 

La vitamina C contribueix en el bon funcionament del sistema immunitari, en el procés de la reacció inflamatòria i en el manteniment de les mucoses. 

 

El cos no pot produir vitamina C per si sol, ni tampoc emmagatzemar-la. Per això, és important incloure molts aliments que continguin aquesta vitamina la dieta diària. 

Les fonts alimentàries d’on podem obtenir la vitamina C són: 

  • Verdures que més en contenen:
    • Pebrots vermells i verds
    • Bròquil, cols de Brussel·les i coliflor
    • Espinac, cabdell, naps verds i altres verdures de fulla
    • Patata
    • Tomàquets i el seu suc
  • Fruites que més en contenen:
    • Fruites i sucs cítrics (per exemple: taronja, llimona…)
    • Kiwi 
    • Mango 
    • Papaia 
    • Pinya 
    • Maduixes, gerds, mores i nabius 
    • Síndria i meló.

 

Hi ha uns grups de persones les quals necessiten una dosi extra de vitamina C que són: 

  • Fumadors, perquè la nicotina fa disminuir l’absorció de vitamina C 
  • Dones embarassades o donant el pit 
  • Persones recuperant-se d’una cirurgia
  • Víctimes de cremades.

 

Dades curioses: 

  • L’acerola és la fruita amb més vitamina C 

 

Així que ja saps menja més fruita i verdura fresca i de temporada, i si necessites més vitamina aquí Alimara pots trobar tots els suplements que necessitis. 

Vitamina C - alimara